Care-call

Care-Call use case including testimonials

Care-Call is a service provider of care solutions to the health and elderly sector.

Their challenge is to be able to provide quite advanced mobile digital solutions to support their business and to keep the marked space. But for many of these analog companies their challenge is to find something where it become very cost-effective to make this digital transformation. Here DIB has demonstrated its strength on how to make a digital turnaround for a small investment.

Testimonial (Dec 2020)

CARE-CALL har samarbejdet med Advice2u gennem 4 år. Starten var at vi afsøgte markedet for en løsning, der kunne styrke vores position på markedet for kalde og alarmløsning til plejecentre i de danske kommuner.

DIB-løsningen fra Advice2u, valgte vi med baggrund i et fleksibelt og skalerbart koncept, samt Kelds visionære tilgang til udvikling af DIB.

Parallelt har vi udviklet en portal, som sikre at kommunens personale, kan foretage den daglige administration af deres eget system. Portalen er integreret til DIB.

På nuværende tidspunkt er løsningen implementeret i en kommune, hvor 16 plejecentre skal afvikles på samme server. 3 plejecentre er i drift. Hvert plejecenter har ca. 50 inApps og 70 navngivne brugere. Vi forventer 500 samtidige brugere ved endt implementering i denne kommune.

Systemet afvikler kritiske alarmer relateret til borgere og personale på plejehjemmene – f.eks.:

  • Flugtalarm – en dement borger der forlader området, giver alarm til personalet
  • Personalealarm – når en borger er udad-reagerende
  • Brandalarmering med instruks der understøtter personalets afvikling af en brand-situation.
  • Kald og alarmer relateret til en borgers adfærd

Vigtig for CARE-CALL er at en løsning til håndtering af kritisk alarmering er robust og har en høj oppetid. Serveren på ovennævnte kommune har været i drift i et år, og ud over planlagt vedligehold, har serveren ikke været nede.

Vi kan integrere fra andre systemer, så DIB er kernen i afvikling af vores kritiske kommunikation. Dette sker via notifikationer, så personalet bliver opmærksomme på, at der er en opgave, der skal løses.

Notifikationer understøtter vigtig kommunikation mellem medarbejderne, så de ikke går forgæves.

Slutteligt er muligheden for genanvendelse af allerede udviklede Mi og InApps vigtigt for vores forretning.

CARE-CALL er meget tilfredse med DIB, såvel stabilitet og funktionalitet. Vi har konsolideret version 1 og påbegynder nu arbejdet med at tilføre yderligere features”.

Flemming Lindberg Nielsen, Product Manager CARE-CALL

This testimonial is also available as a one-pager in pdf.